DU LYKKES I LIDL

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

JOB I LIDL

Findes der internationale karrieremuligheder for Lidl Danmarks medarbejdere?

Ja. Som en stor, international virksomhed findes der i Lidl-koncernen masser af internationale karrieremuligheder - f.eks. i form af en stilling i et andet "Lidl-land" eller i form af deltagelse på vores forskellige udviklingsprogrammer.

Jeg oplever tekniske problemer (kan ikke få lov at vedhæfte filer, vil ikke godtage ansøgninger), når jeg forsøger at sende min online ansøgning – hvad gør jeg?

Hvis du oplever tekniske problemer, når du uploader din ansøgninger, så kan du starte med at tjekke disse ting:
-    Har du uploadet minimum 2 filer (ansøgning og CV)? Vores system kræver, at du uploader minimum 2 filer.
-    Fylder dine filer mere end 4 MB? Du kan evt. omdanne dine filer til PDF, så bliver de mindre. 
-    Hvilken internet browser bruger du? Prøv eventuelt at bruge en anden browser.

Hvis du stadigvæk oplever tekniske problemer, bedes du sende os en mail. Det er vigtigt, at du beskriver dit problem i mailen, så vi ved, hvordan vi kan hjælpe dig videre. Du kan ikke sende din ansøgning til vores mailboks. 

Vi har tre forskellige mailbokse:

Spørgsmål vedr. job i butik på Sjælland og øerne, samt på vores lager i Køge:
Mail til os på: Jobilidloest@lidl.dk

Spørgsmål vedr. job i butik på Jylland og Fyn, samt på vores lager i Kolding:
Mail til os på: Jobilidlvest@lidl.dk

Spørgsmål vedr. job på vores hovedkontor samt øvrige henvendelser:
Mail til os på: Jobilidlhq@lidl.dk

Skal man kunne tale tysk for at arbejde i Lidl?

Nein. Det er en fordel, hvis du søger job på hovedkontoret, men ikke et krav medmindre det står angivet i stillingsannoncen.

Hvordan søger jeg job hos jer?

Hvis du vil søge et job i Lidl (god idé!) skal du finde et ledigt job under linket ”Se ledige jobs". Derfra bruger du vores online ansøgningsportal til at sende os en motiveret ansøgning, et detaljeret CV samt evt. øvrige relevante dokumenter. Du kan kun søge job i Lidl gennem vores online ansøgningsportal.

Hvorfor kan jeg ikke aflevere min ansøgning i butikken?

Vi modtager årligt mere end 25.000 ansøgninger, hvilket vi er både glade for og stolte over. Vi ønsker, at alle kandidater bliver behandlet professionelt, og at alle ansøgninger bliver grundigt vurderet. For at kunne gøre det, skal alle ansøgninger sendes til vores digitale ansøgersystem. Det er derfor, du skal oprette en ansøgerprofil og søge ledige stillinger via vores karrieresite. På den måde bliver dine kontaktoplysninger, ansøgning, CV, eksamensbeviser osv. automatisk gemt. Og du er sikker på, at du får besvaret de obligatoriske spørgsmål, som alle kandidater skal besvare, når de søger job hos os.

Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Når du har sendt din ansøgning, får du en bekræftelse pr. mail, når vi har modtaget den. Vi gør vores bedste for, at hele processen fra ansøgning til ansættelse ikke varer mere end 6 uger.

Hvor gammel skal man være for at arbejde i Lidl?

Du skal være fyldt 15 år, før du kan søge et job som ungarbejder.

Er I interesseret i uopfordrede ansøgninger?

Ja! Du kan sende din uopfordrede ansøgning til os her Det er vigtigt, at du i din ansøgning skriver præcist, hvad du gerne vil arbejde med hos os.

Hvilken erfaring og uddannelse kræver det for at søge job i Lidl?

Hver enkelt stilling forudsætter forskellig erfaring og uddannelse. Nærmere information finder du i de enkelte stillingsannoncer. Generelt ønsker vi at tiltrække motiverede mennesker, som stræber efter at arbejde i et dynamisk miljø i en international organisation, og som er klar til at tage ansvar og skabe resultater.

Kan jeg søge flere stillinger hos jer?

Selvfølgelig. Du kan søge alle de stillinger, du er interesseret i. Du kan finde alle vores ledige stillinger og sende din online ansøgning her på siden.

Kan jeg komme i praktik eller skrive projektopgave i samarbejde med jer?

Ja, det kan du. Du kan læse mere her

Jeg skal bare bruge et sommerferiejob – kan I så bruge mig?

Vi har sommerassistance i nogle butikker, men ikke alle. Hvis du er på udkig efter et sommerferiejob, så kan du holde øje med vores ledige stillinger her på sitet eller sende os en uopfordret ansøgning.

Hvordan er arbejdstiderne i butikkerne?

Vi åbner i vores butikker kl. 8 og lukker igen kl. 21. Om morgenen møder vi ind et par timer før, for at gøre klar til åbning, og om aftenen bliver vi en halv times tid længere for at hjælpe hinanden med at lukke ned. Dine arbejdstider vil derfor typisk ligge i tidsrummet mellem kl. 6 – 21.30. Din vagtplan og arbejdstider vil blive tilrettelagt sammen med din butikschef.

Jeg har tidligere set en stillingsannonce på jeres side. Men nu er den væk – hvad gør jeg?

Nogle af vores stillingsannoncer har ikke en ansøgningsfrist. Vi behandler ansøgningerne løbende og tager stillingsannoncen af, når stillingen er besat. Stillingen er derfor ikke længere mulig at søge. Du er i stedet meget velkommen til at sende os en uopfordret ansøgning her

Hvad sker der med de personlige oplysninger, som jeg opgiver i jeres online ansøgningsportal?

Vi gemmer dine oplysninger i 3 måneder efter, at din ansøgning er behandlet færdigt. Dine oplysninger vil kun blive behandlet af vores personale i HR, og oplysningerne bliver ikke videregivet til tredje part. Du kan læse mere om vores databeskyttelse her