Du lykkes i Lidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal
Gemte stillinger

Se dine muligheder i Lidl

I Lidl er vi altid på udkig efter talenter! Se vores ledige stillinger og find dit drømme job. Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Se ledige stillinger
HQ Hero

Analysestærk Consultant til Central Logistics

Ansøg

Bliv Consultant i Central Logistics og udlev dine karriereambitioner

  • Drømmer du om en rolle indenfor logistik med spændende udfordringer i Europas største dagligvarekæde?
  • Kan du se fordelene ved at interagere med interne og eksterne samarbejdspartnere på tværs af Lidl-koncernen?
  • Har du lyst til at bringe dine analytiske evner i spil i udarbejdelsen af rapporter, som er med til at udvikle og præge logistikken i Lidl Danmark?


Som et led i vores ekspansionsstrategi søger vi en analysestærk Consultant til hovedkontorets logistikafdeling i Kolding/Aarhus. 
Effektive processer udgør fundamentet for en succesrig forretningsmodel, som kan tilbyde millioner af kunder i Europa, og dermed også Danmark, den bedste produktkvalitet til den bedste pris.

Hertil søger vi en økonomisk, analyse- og talstærk og IT-kyndig Consultant til vores centrale logistikafdeling på vores hovedkontor i Kolding/Aarhus. Hvis du brænder for, at arbejde med budgetopfølgning og nøgletalsrapporteringer, samt være afdelingens kontaktpunkt indenfor alle typer af nøgletal til øvrige afdelinger såsom Payroll, Controlling og Regnskab, så er stillingen måske noget for dig!

Levér førsteklasses rapportering til ledelsen i Danmark og logistikafdelingen i Tyskland
Din vigtigste opgave i den centrale logistikafdeling, er at levere førsteklasses rapportering indenfor alle typer af nøgletal, således ledelsen altid har de bedste forudsætninger for at træffe de rigtige beslutninger.

Dine vigtigste opgaver bliver at:

  • Vedligeholde budgetopfølgnings-tools
  • Analysere og udarbejde nøgletalsrapporteringer med høj kvalitet
  • Supportere de to logistikcentre vedr. nøgletal, omkostninger og diverse andre relaterede områder
  • Støtte til kollegaer i afdelingen indenfor forskellige områder
  • Drive tiltag og understøtte optimering af processer


Bliv en del af et dedikeret logistikteam
Logistikafdelingen er opdelt i tre underafdelinger: Operativ Logistik, Central Logistik og Proces Logistik. Din rolle bliver i den Centrale logistik.

I alt er vi pt. ca. 10 medarbejdere, der dagligt interagerer såvel med eksterne som interne samarbejdspartnere på tværs af hele Lidl-koncernen.

Du bliver en vigtig del af teamet og er med til at udvikle og præge logistikken i Lidl Danmark i samarbejde med de øvrige afdelinger i organisationen og vores samarbejdspartnere. Som en del af din oplæring kommer du rundt til såvel vores butikker, logistikcentre og relevante afdelinger på hovedkontoret, så du bliver klædt på til at kunne varetage jobbet.

Nyt hovedkontor i 2023
Vi er i øjeblikket placeret i Kolding, men er påbegyndt byggeriet af et stort nyt, innovativt hovedkontor på Godsbanen i Aarhus – mere centralt bliver det ikke! Hovedkontoret vil stå klar i sommeren 2023.

Om jobbet

  • Som Consultant i Central Logistik får du berøring med mange mennesker og mange forskelligartede projekter. Du vil her være understøttende med data og nøgletal
  • Løbende analyse og måling på vores driftsnøgletal
  • En gang om året deltager du i gennemførsel af kapacitets- og lagerlayoutplanlægning indenfor vores logistikstrategis rammer
  • Deltage i og støtte op om løbende projekter i afdelingen
  • Kontaktperson for kollegaer i andre fagafdelinger på hovedkontoret indenfor dine områder

Om dig

Du har følgende faglige kvalifikationer:

  • Du har formentlig en uddannelse inden for økonomi/controlling – måske du har erfaring som business controller
  • Du har gerne et par års erfaring inden for logistik
  • Du har gerne erfaring med SAP lagerstyringssystemer
  • Du er helt sikkert en talknuser og en superbruger i excel
  • Du har erfaring fra lignende stilling som budget-/nøgletalsansvarlig
  • Du besidder gode tysk- og engelskkompetencer såvel mundtligt som skriftligt


Derudover har du følgende personlige kvalifikationer:

  • Du tager ejerskab for dine opgaver og ansvarsområder
  • Du tænker altid på, hvordan du kan forbedre og optimere opgaver/projekter
  • Du laver sjældent fejl i dine rapporter og beregninger – og skulle der være en fejl, så opdager du den altid selv før andre gør det
  • Du har en analytisk tankegang med sans for detaljer og processer
  • Du er omstillingsparat og dynamisk
  • Du er god til at bygge relationer – både internt og eksternt
  • Du er en udpræget teamplayer, der evner at samarbejde på tværs om fælles mål
  • Du tager ejerskab for dine opgaver og ansvarsområder og leverer høj kvalitet
  • Du er fleksibel og kan håndtere at arbejde i et miljø, hvor det går stærkt, og opgaverne er mange og alsidige
  • Du er serviceminded og derved med til at sikre, at Central Logistics lykkes – og altid med slutbrugeren i fokus

Vi tilbyder

  • Et job hvor din indsats er med til at sikre, at vi som virksomhed lykkes med at ”redefinere dansk discount”
  • Muligheden for at påvirke og deltage i udviklingen af fremtidens logistik for Lidl Danmark
  • Branchens stærkeste koncept med dygtige og motiverede kolleger
  • Gode karrieremuligheder med såvel faglig som personlig udfordring og udvikling
  • Målrettet oplæring rundt i virksomheden, der sikrer, at du lykkes i Lidl
  • Konkurrencedygtig lønpakke samt mulighed for sundhedsordning
  • Rabatordning hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness m.m.


Tiltrædelse hurtigst muligt.

Vi indkalder kandidater løbende og afslutter rekrutteringsprocessen, når den rette kandidat er fundet.

Har du yderligere spørgsmål?
Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Head of Logistics, Kasper Nielsen, på mail: Kasper.Nielsen@lidl.dk

Arbejdssted

Hovedkontor Kolding {amount} km. væk
Profilvej 9
6000 Kolding

Ansættelsesform

Fuldtid

Forretningsområde

Kontor

Reference nr.

DK-016997