#teamlidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal Gemte stillinger

CSR Intern, Efterår 2024

Ansøg
2023_Marketing

Løn

Erkendtlighed på op til 3.000 kr. pr. mdr.

Arbejdssted

HQ {amount} km. væk
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus

Ansættelsesform

Fuldtid

Forretningsområde

Kontor

Stilling

Kommunikation & CSR

Reference nr.

352019

Ansøgningsfrist

25.02.2024

Introduktion

Vil du have erfaring på CV’et fra Europas største dagligvarekæde og være med til at gøre en forskel inden-for den grønne dagsorden? Og ønsker du at få hands-on erfaring med ’Corporate Social Responsibility’ (CSR) opgaver? Så er det måske dig, der er vores kommende CSR-praktikant til Lidl Danmark til efteråret 2024.


Vær med til at udvikle CSR-området
Som CSR-praktikant kommer du til at assistere på en bred variation af opgaver indenfor CSR-området. Du vil bistå CSR-afdelingen med at udvikle og implementere vores CSR-målsætninger, herunder igangsættelse af nationale såvel som internationale initiativer. Du kommer til at arbejde med emner som fødevarer, klima, sundhed og social ansvarlighed. 

Derudover skal du være klar på at skabe relationer, for du vil få en bred kontaktflade i organisationen. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med vores internationale afdeling, indkøbsafdelingen og kommunikationsafdelingen.

'Som CSR-praktikant har jeg nydt en dynamisk hverdag med fart på – hvad end det gælder dialogen med samarbejdspartnere, udvikling af kommunikationsmateriale eller planlægning af events, samtidig med, at der har været plads til at lære under forløbet – Emma, student worker i CSR og tidligere CSR-praktikant

Læs mere om CSR her: www.lidl.dk/csr

Få ansvar under frihed og værdifuld CSR-erfaring på CV’et
Som praktikant i Lidl vil du få frihed under ansvar og rig mulighed for at udvikle dine kompetencer og få værdifuld erfaring at skrive på dit CV. Der er tale om en selvstændig og udfordrende praktikstilling, hvor du skal være omstil-lingsparat, nysgerrig og klar på at lære. Vi leder efter dig der har et stort drive, og ikke mindst lysten til at gøre en forskel. 

Når du lander i din nye stilling på vores nye hovedkontor på Godsbanen i Aarhus, bliver du en del af CSR-teamet på 5 medarbejdere. Sammen med dine kollegaer vil du skabe værdi for interne og eksterne stakeholders. Du vil få en mentor fra afdelingen, som vil følge dig gennem forløbet. Det er nemlig vores opgave at give dig forudsætningerne for at kunne performe og lykkes i dit praktikforløb.  

Om jobbet

  • Ansvar for egen kampagne eller CSR-initiativ
  • Kommunikativ vedligeholdelse af nuværende CSR-materiale 
  • Udvikling af kontakt til forskellige NGO’er
  • Vidensdeling og kontakt med vores kollegaer i udlandet 
  • Udvikling og vedligeholdelse af hjemmeside 
  • Lejlighedsvis oversættelse af interne fagtekster og præsentationer 
  • Diverse ad-hoc opgaver

Om dig

Faglige kompetencer: 

  • Du er kandidatstuderende på en relevant videregående uddannelse. Hvis du har erfaring med CSR, vil det være et plus, men det vigtigste er, at du har interessen
  • Du er flydende i dansk og engelsk i skrift og tale. Tysk er den fordel 
  • Du har et højt kendskab til MS Office-pakken  
  • Du har flair for at arbejde med digitale platforme/CMS-systemer

Personlige kompetencer:

  • Du er ambitiøs og grundig i dit arbejde
  • Du er opsøgende, nysgerrig og klar på at lære
  • Du er en teamplayer med et stort drive 
  • Du har gode kommunikative evner  

Vi tilbyder

  • En økonomisk erkendtlighed på op til 3.000 kr. pr. måned for god performance 
  • Et splinternyt hovedkontor med fitnesscenter, in-house massageordning, sund kantineordning med mulighed for morgenmad, frokost og nem aftensmad (take away) – alt sammen med minimum 30% økologi
  • Mulighed for én eller flere hjemmearbejdsdage om ugen efter din oplæringsperiode 
  • En mentor under hele praktikperioden
  • Faglige og personlige udfordringer i en spændende og varierende hverdag
  • Praktisk erfaring med CSR-strategi- og håndtering indenfor detailbranchen i en international virksomhed 
  • Et uformelt arbejdsmiljø med faglig sparring og motiverede kolleger

 

Startdato: august/september 
Slutdato: december/januar 
Forventet antal timer i ugen: 30-37 timer (fastlægges i forhold til dine studier)

Vi leder efter den helt rigtige kandidat og er fleksible i forhold til start- og slutdato. Vi finder i samarbejde den bedste løsning i forhold til dit studie.

Ansøgningsfrist er den 25/2, men melder den rigtige kandidat sig til #teamlidl før, så er vi klar til at rykke videre i processen. Det betyder, at stillingsopslaget i enkelte tilfælde vil blive fjernet før den annoncerede ansøgningsfrist.
Så søg allerede i dag!

Rekrutteringsprocessen
Det er vigtigt for os at afklare, om vi er det rigtige match, og derfor lægger vi stor vægt på en grundig udvælgelse.
Der vil være telefoninterviews med recruiter og efterfølgende jobsamtale med ansættende leder og CSR-Consultant på vores hovedkontor.  

Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Recruitment Consultant, Linette, på hverdage mellem kl. 13.00 - 15.00 på mobil 2920 6083 eller på mail jobilidlhq@lidl.dk. 

Vi glæder os til at læse din ansøgning og, forhåbentlig, byde dig velkommen på #teamlidl!

Rekrutteringsprocessen i Lidl.

1. Send din ansøgning og CV

Når du søger job i Lidl, skal du som minimum uploade en motiveret ansøgning samt et CV. Når du har uploadet din ansøgning, får du en bekræftelse pr. mail på, at vi har modtaget den. Vi gør vores bedste for, at hele processen fra ansøgning til ansættelse ikke varer mere end 6 uger.

Få tips til din ansøgning her

2. Screening

Vi behandler alle ansøgningsdokumenter. Vi screener og evaluerer din ansøgning og CV ud fra foruddefinerede kriterier for det pågældende job. Alle ansøgninger håndteres med respekt og streng fortrolighed.

3. Telefoninterview

Hvis du matcher vores foruddefinerede kriterier til stillingen, vil du på nogle stillinger blive kontaktet af en rekrutteringskonsulent, som vil afholde et telefoninterview med dig. Du vil blive stillet relevante spørgsmål relateret til stillingen.

4. Jobsamtale

Hvis du er et godt match til jobbet, vil du blive inviteret telefonisk ind til en personlig jobsamtale af en rekrutteringskonsulent. Du vil også modtage en bekræftelsesmail med yderligere oplysninger. Jobsamtalen er din mulighed for at vise os, hvem du er, og hvorfor vi skal vælge dig til stillingen. Du har også mulighed for at stille spørgsmål, lære mere om Lidl og afklare om jobbet er noget for dig.

Find gode råd til jobsamtalen her

5. Velkommen på #teamlidl!

Efter en grundig rekrutteringsproces, er vi i fællesskab nået frem til at du er den helt rigtige til jobbet. Velkommen på holdet! Du kan nu glæde dig til at blive en del af et stærkt hold af mere end 3800 motiverede kollegaer!

6. Kontrakt

Når du har fået jobbet og takket ja, vil HR Services sørge for at forberede en kontrakt med de aftalte betingelser og rammer for ansættelsen. Herefter vil kontrakten blive sendt til dig og du vil have mulighed for at læse kontrakten igennem og komme med eventuel feedback og ændringer.

7. Onboarding

I Lidl overlader vi intet til tilfældighederne! Helt fra start har vi en plan med dig og din første tid i Lidl, så du kan få de bedste forudsætninger for at få succes i Lidl. Uanset om du starter i vores butikker, logistikcentre eller kontorer, så bliver du klædt på til dit nye job.

Vi er stolte af at være