Du lykkes i Lidl
Log ind på ansøgerportal Log ind på ansøgerportal Gemte stillinger
Gemte stillinger

Se dine muligheder i Lidl

I Lidl er vi altid på udkig efter talenter! Se vores ledige stillinger og find dit drømme job. Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Se ledige stillinger
Se ledige stillinger
HQ Hero

International Graduate - Procurement

Ansøg

”Generelt har det været sådan, i min tid i Lidl, at når jeg har sagt og vist, at jeg vil og kan, så har jeg fået lov, og det er en fed oplevelse!” fortæller Lotte, der har været Graduate i Marketing.

Bliver du en Lidl smule nysgerrig nu?

Det kan vi godt forstå! Derfor har vi ladet vores tidligere Graduates fortælle lidt mere om, hvordan det er at være Graduate hos Lidl Danmark:

”Gennem vores 18-måneders graduateforløb får du forudsætningerne for at lykkes som projektleder i Lidl, og du får hurtigt et stort personligt ansvar med udfordringer, du skal være med til at løse fra dag ét i samarbejde med dine dedikerede kolleger”, - Christian, tidligere Graduate i HR.

Christian kan også fortælle, hvordan man som nyuddannet er med til at gøre en forskel: ”I Lidl er der fokus på hele tiden at skulle forbedre sig, forny sig og gøre tingene smartere og bedre, og selvom man kommer udefra som nyuddannet, er der en respekt for, at man kan se tingene med andre øjne. På den måde har man i Lidl mulighed for at udvikle måden, vi gør tingene på.”

Graduateforløbet består af fire faser, som giver dig et 360-graders perspektiv på Europas største dagligvarekæde og et indblik i, hvordan vi opererer på alle niveauer; fra butiksgulv til ledelsesniveau – nationalt og internationalt.

En del af forløbet vil desuden foregå på vores internationale hovedkontor i Sydtyskland, hvor du bl.a. vil få indsigt i, hvordan idéer og projekter opstår og bliver udarbejdet for derefter at blive implementeret i op til 32 Lidl-lande.

”Som International Graduate har jeg lært noget nyt hver dag. Det motiverer mig, at jeg føler, jeg bliver bedre og kan udvikle mig hele tiden. De forskellige kolleger, jeg har mødt undervejs, både i Danmark og i Tyskland, har virkelig inspireret mig og lært mig en masse” - Lotte, der i dag er Projekt- og Kampagnechef i Marketing

Hvis du har lysten og viljen, får du ligesom tidligere Graduate, Lotte, forudsætningerne for på længere sigt at opnå en lederstilling. Men i Lidl er der altså også et hav af andre karrieremuligheder, for vi har #GrænseløseAmbitioner

Mød en tidligere Graduate.

Vores hovedkontor er i øjeblikket placeret i Kolding, men vi påbegynder snarest byggeriet af et stort nyt, innovativt hovedkontor på Godsbanen i Aarhus – mere centralt bliver det ikke! Hovedkontoret vil stå klar i midten af 2023.

Om jobbet

Fase 1: Introduktion til afdelingen: 1 måned
I den første måned af dit graduateforløb vil du være tilknyttet Procurement, hvor du vil blive introduceret til vores forskellige projekter inden for udvikling og indkøb af inventar og forbrugsmaterialer. Du vil allerede i denne periode få mulighed for at arbejde med specifikke procurement projekter og/eller -opgaver.

I Procurement arbejder vi målrettet for at understøtte hele organisationen i at nå de forretningsmæssige mål gennem blandt andet at udvikle og indkøbe inventar til vores butikker, lagre og hovedkontor. Du vil som Graduate i Procurement få en helt unik mulighed for at udvikle dine professionelle og personlige kompetencer, da du vil komme til at løse et bredt udsnit af faglige udfordringer, tilegne dig stor viden om Lidl og branchen samt opbygge et solidt netværk på tværs af afdelinger og Lidl-lande.

Du vil lære at udvikle, koordinere og indkøbe inventar og forbrugsmaterialer, som vores butikker, lagre og hovedkontor skal bruge for at fungere optimalt. Opgaverne vil være meget forskelligartede og kan være alt fra udvikling af kasseterminaler, indkøb af kuglepenne, trucks eller firmabiler. Vi tilbyder en meget alsidig hverdag med nye opgaver, hvor du dagligt vil arbejde sammen med kolleger fra andre afdelinger for at opnå en større omsætning, minimere omkostninger og fastholde vores fantastiske personale. Størstedelen af opgaverne løses fra kontoret i Kolding, men der vil også være opgaver ude af huset.

Læs mere om Procurement.

Fase 2: Indledende forretningsforståelse: 6 måneder
Efter den første måned vil du få en grundig introduktion til vores salgsled. Her vil du under forløbet gennemgå en del af vores praktiske oplæring til butiks- og distriktschef. Du vil blive oplært i at varetage forskellige opgaver i vores butikker for til slut at kunne varetage det overordnede ledelsesansvar for flere butikker som fungerende distriktschef. Forløbet vil give dig en central forståelse for vores forretning og solid operationel erfaring, som vil være afgørende i din videre karriere hos os.

”I perioden som distriktschef skulle jeg være leder for næsten 100 medarbejdere. Det kan være en udfordring, når man kommer lige fra studiet og har læst en masse teori om ledelse, men ikke har prøvet det i praksis. I den periode lærte jeg rigtig meget om mig selv og måden, jeg tænker ledelse på” - Christian, tidligere Graduate i HR

Fase 3: Rotationsfasen: 5 måneder
Den tredje del af graduateforløbet består i rotationer mellem Procurement og en anden afdeling på Lidl Danmarks hovedkontor, som har snitflader til Procurement. Du vil under rotationerne få ansvar for egne opgaver og projekter med både nationalt og internationalt fokus.

Fase 4: International specialisering: 6 måneder
I den sidste del af dit graduateforløb vil du, sammen med Graduates fra øvrige Lidl-lande i hele verden, tilbringe tre måneder på vores internationale hovedkontor i Tyskland. Afhængigt af dine tyske sprogkompetencer får du op til tre måneders fuldtids sprogundervisning i Tyskland forud for din rotation på det internationale hovedkontor. Du vil under dit ophold i Tyskland få indblik i, hvordan projekter drives internationalt.

”Vi var flere Graduates fra hele Europa samlet, og jeg har fået et enormt godt netværk med de andre, som jeg har kunnet bruge i min hverdag efterfølgende.” - Lotte, tidligere Graduate i Marketing

Gennem hele forløbet vil du arbejde sammen med dygtige og engagerede kolleger, og du vil i dagligdagen referere til den relevante afdelingschef. Din nærmeste leder vil dog under hele forløbet være fra Procurement.

Om dig

  • Du kan se mulighederne og løse udfordringerne i arbejdet med Procurement
  • Du er god til at knytte relationer på tværs af afdelinger og organisatoriske niveauer
  • Du føler dig godt til rette i forhandlingssituationer, og i mødet med eksterne samarbejdspartnere
  • Du gør dine kolleger bedre og har lyst til at være med til at udvikle Lidl
  • Du er ambitiøs og har vindermentalitet
  • Du har det bedst, når det går stærkt
  • Du har afsluttet en relevant kandidatuddannelse inden for de sidste to år
  • Du har relevant erhvervserfaring fra et studiejob, frivilligt job eller praktikophold
  • Du taler og skriver flydende dansk, engelsk og har gerne kendskab til tysk
  • Du er fleksibel ift. arbejdstider og -sted under graduateforløbet, da fase 2 potentielt kan foregå i hele Danmark. Vi betaler selvfølgelig for evt. hotelovernatninger

Vi tilbyder

  • En afdeling, hvor det går stærkt, og hvor vi arbejder ud fra, at sammenhold er vinderhold
  • En stilling, hvor du er med til at skabe markedets bedste detailbutikker
  • Et bredt spekter af opgaver, hvor sans for optimering og dine analytiske evner bliver sat i spil
  • Unikke karrieremuligheder og en spændende arbejdsdag med faglige og personlige udfordringer
  • Et stærkt sammenhold og netværk med Lidl-Graduates fra op til 32 Lidl-lande
  • Mentorordning og individualiseret karriereforløb
  • Stort personligt ansvar, hvor du vil blive involveret i nationale og internationale projekter
  • Mulighed for sundhedsordning
  • Rabatordning hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness mm.
  • Konkurrencedygtig lønpakke inkl. pension
  • Firmabil i BMW 1-serien under hele forløbet

 

Hvis du drømmer om at kickstarte din karriere som International Graduate i Lidl Danmark, ser vi frem til at modtage din motiverede ansøgning, et detaljeret cv samt kopier af dine eksamensbeviser.

Opstart af graduateforløbet er august 2021.

Ansøgningsfrist: 3. januar 2021

Har du spørgsmål til vores graduateforløb, kan du kontakte os på jobilidlhq@lidl.dk

Rekrutteringsprocessen

Det er vigtigt for os at afklare, om vi er det rigtige match, og derfor lægger vi i Lidl stor vægt på en grundig udvælgelse.

Vores graduaterekrutteringsproces består af tre runder:

1. Kognitiv test (1) umiddelbart efter vi har modtaget ansøgningen
2. Videointerview samt evt. telefoninterview primo januar 2021
3. Personprofil, kognitiv test (2) og personlig samtale januar 2021

 

Arbejdssted

Hovedkontor Kolding {amount} km. væk
Profilvej 9
6000 Kolding

Ansættelsesform

Fuldtid

Forretningsområde

Kontor

Ansøgningsfrist

03.01.2021

Reference nr.

DK-015250
Overblik over Lidls graduateforløb

Lær mere om at være Graduate i Lidl

Mød en International Graduate

Her på siden kan du møde Mike, Christian, Lotte og Mick som alle er eller har været en del af vores graduateforløb.

Rekruttering

Læs mere om vores grundige rekrutteringsprocess.

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på ofte stillede spørgsmål om vores graduateforløb