Du lykkes i Lidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal

Junior Consultant Tax

Ansøg
HQ Hero

Arbejdssted

Satellitkontor Aarhus {amount} km. væk
Sletvej 30
8310 Aarhus

Ansættelsesform

Fuldtid

Forretningsområde

Kontor

Regnskab

Reference nr.

DK-018508

Er du interesseret i et job, hvor du kan prøve kræfter med skatteretlige opgaver i en international virksomhed i vækst? Har du interesse for skatteret og regnskab, og kunne du tænkte dig at udvikle dig, primært, indenfor det skattemæssige område? Så er du måske vores nye Junior Consultant Tax.

Du vil blive tilknyttet afdelingen Tax, der er ansvarlig for, at alle skatter, afgifter, TP, mm. bliver indberettet korrekt. Udover det interne samarbejde med de øvrige fagafdelinger, har vi et fast samarbejde med ”Big 4”, der hjælper i forbindelse med specifikke og specialiserede sager. 
Du bliver en del af Tax, der er en af fire afdelinger under regnskab. Vi arbejder både i og på tværs af teams og afdelinger, så der er rig mulighed for en stor berøringsflade med resten af organisationen. Vi vægter faglig sparring og samarbejde samt socialt samarbejde højt, og vi mangler en, der kan slutte sig til vores team. 

Nyt hovedkontor i 2023
Vi har vores daglige gang på vores satellitkontor i Aarhus frem mod færdiggørelsen af vores nye hovedkontor på Godsbanen i Aarhus i 2023. 

Om jobbet

I stillingen som Junior Consultant Tax får du en udfordrende stilling, hvor du tager ansvar for dine egne opgaver, men hvor du også assisterer de resterende kollegaer i teamet. 

Dine opgaver vil inkludere:

  • Sikre korrekt opgørelse af skat og afgifter i periode- og årsregnskaber
  • Udarbejdelse- og test af kontroller
  • Udarbejde selskabsselvangivelser og sambeskatningsindkomst
  • Udarbejdelse af Transfer Pricing dokumentation
  • Besvarelse af skattemæssige forespørgsler fra vores internationale hovedkontor
  • Kontakt til offentlige myndigheder, revisorer og andre eksterne rådgivere
  • Rådgivning og sparring med ledelsen og øvrige afdelinger vedr. moms- og skattemæssige konsekvenser af større projekter
  • Tæt opfølgning på ny lovgivning
  • Optimering af processer inden for selskabsskat, rapportering mv.
  • Ad hoc-opgaver af skatte- og regnskabsmæssig karakter

Om dig

  • Du har lige afsluttet en juridisk eller økonomisk uddannelse, f.eks. HD-R, cand.merc., cand.merc.jur, cand.jur. eller tilsvarende
  • Du har muligvis 1-2 års erfaring fra en lignende stilling, hvor du har håndteret skattemæssige problemstillinger
  • Vi forventer, at du har en interesse for det skattemæssige eller regnskabsmæssige område - praktisk erfaring er en fordel
  • Du evner hurtigt at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og formår at udarbejde beslutningsoplæg i høj kvalitet
  • Der forventes gode IT-kundskaber, herunder især i Excel, PowerPoint osv.
  • Erfaring med tysk er en fordel, men ikke et krav
  • Du kan arbejde selvstændigt, overholde deadlines og bevare overblikket over igangværende opgaver
  • Du har en struktureret tilgang til dine opgaver
  • Du er serviceminded og forstår vigtigheden af et godt samarbejde på tværs i organisationen
  • Du er fleksibel i forhold til perioder med spidsbelastning

Vi tilbyder

  • En spændende, udfordrende og varierende arbejdsdag 
  • God og målrettet oplæring i alle processer samt mentorordning
  • Gode karrieremuligheder og faglige udfordringer
  • Et uformelt arbejdsmiljø med faglig sparring og motiverede kollegaer
  • Mulighed for sundhedsordning
  • Konkurrencedygtig lønpakke
  • Rabatordning hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness m.m.

 

Tiltrædelse 
Snarest muligt. 

Ansøgningsfrist
Vi behandler ansøgningerne løbende og afslutter processen, når den rigtige kandidat er fundet.

Har du spørgsmål til jobbet?
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til ansættende leder, Jimmi Kloster, Tax Manager på tlf. 2268 1568.