Du lykkes i Lidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal

Recruitment Consultant

Ansøg
HQ Hero

Arbejdssted

Satellitkontor Aarhus {amount} km. væk
Sletvej 30
8310 Aarhus

Ansættelsesform

Fuldtid

Forretningsområde

Kontor

HR

Reference nr.

DK-017666

Bring din rekrutteringserfaring i spil og opbyg erfaring med projektledelse
 
Har du det også bedst, når du får mulighed for at arbejde bredt med rekruttering? Det kommer du til hos os, hvor du får ansvar for at køre rekrutteringer inden for alle områder på vores hovedkontor sammen med de ansættende ledere. 

Og fordi du endda kan krydre dette med at lede forskellige rekrutteringsprojekter, er her et job, som vi lover, vil udfordre og udvikle dig. 

”Det med, at jeg har mine rekrutteringsopgaver, men også arbejder med projektledelse og får lov til at teste de skills af. Det synes jeg, er helt vildt fedt. Og her er der plads til den kreative tænkning, for hvis jeg får en god idé, må jeg køre med den”, fortæller Linette, som også er Recruitment Consultant.

Rekruttering i Lidl – mærk dynamikken i en helt særlig branche 
I Lidl indgår du i en stor, international virksomhed i detailbranchen, hvor der er masser af mulighed for at hente sparring og inspiration fra andre lande.

”Lidl er et genialt sted at arbejde med rekruttering, fordi vi er en del af en dynamisk branche. Lidl vækster, og der er konstant fokus på intern karriereudvikling – og dermed også i rekrutteringerne,”  fortæller Henrik Knudsen, Recruitment & Employer Branding Manager.

I HR er vi omkring 30 kollegaer, der udover Recruitment & Employer Branding-teamet, hvor du bliver det 7. medlem, består af HR Services og HR Development & Engagement. Vi arbejder tæt sammen, og generelt er vi et team, hvor vi gerne vil hinanden – hvad enten det er for at få sparring, et godt råd eller for at lave noget sammen socialt. 

Om jobbet

Når du er kommet godt på plads – efter en grundig onboarding med mentor, uddannelsesplan, introduktion til processer, kollegaer osv. – er du klar til at tage selvstændigt ansvar for rekrutteringerne.  

Dine kunder er lederne på hovedkontoret, som du løbende rådgiver og sparrer med, og din opgave er at hjælpe lederen sikkert i havn med rekrutteringen. Undervejs i den proces:

  • afholder du opstartsmøde med ansættende leder
  • udarbejder du jobannoncen og lægger en attraction-strategi i tæt dialog med lederen
  • searcher du kandidater på LinkedIn, i CV-databaser, osv.
  • deltager du i samtaler og står for personprofiler og tests 
  • sikrer du en god og professional kandidatoplevelse for alle, der har søgt jobbet. 


Herudover leder du forskellige projekter, som du enten får tildelt eller proaktivt opsøger, fordi du får en idé eller ser en forbedringsmulighed. Nogle af de projekter, vi står over for lige nu, er f.eks. måling af kandidatrejsen, samt hvordan vi kan tilrettelægge en ny rekrutteringsproces for ansættelse af ledere på logistikcentrene. 

Om dig

Du ved alt for godt, at der er kamp om kandidaterne, så du formår at være vedholdende og tænke ud af boksen for at tiltrække de rette kandidater. 

Det falder dig helt naturligt at opsøge og opbygge relationer med dine interne kunder og dermed skabe tryghed for, at du kan løfte opgaven. Det gør du blandt andet ved at være serviceminded, men samtidig også kunne skære igennem med facts og rådgive via din faglighed. 

Derudover har du: 

  • mindst et par års erfaring med hele rekrutteringsprocessen, og du har rekrutteringshåndværket under huden
  • ikke nødvendigvis projektledererfaring, men du kan strukturere en opgave, holde overblik, involvere de rette interessenter og få opgaven helt i mål
  • gode kommunikationsevner, og du taler og skriver perfekt dansk samt engelsk på højt niveau.

Vi tilbyder

Dette er i sig selv et ret unikt rekrutteringsjob, fordi vi også har prioriteret tid til projekter. Det er alle projekter, hvor du vil kunne se det direkte resultat af dit arbejde – og dermed være med til at gøre en reel forskel for, hvordan vi rekrutterer i Lidl. 

  • Hos os kan du heller ikke undgå at udvikle dig. Det skal du faktisk. Vi prioriterer det, og vi har flere gode interne kursus- og uddannelsesmuligheder
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads, sundhedsordning og rabatordninger hos flere udbydere af rejser, shopping, kultur, fitness m.m., er også noget af det, du får hos os
  • Og til sidst får du ikke mindst mulighed for at rykke med os fra Kolding til helt nye lokaler, når vores hovedkontor flytter til Aarhus i sommeren 2023.

 

Tiltrædelse snarest muligt. 

Stillingen er med reference til Recruitment & Employer Branding Manager Henrik Knudsen. 

Vi indkalder kandidater løbende og afslutter rekrutteringsprocessen, når den rette kandidat er fundet.

Spørgsmål til jobbet?
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Recruitment & Employer Branding Manager Henrik Knudsen på mail: henrik.knudsen@lidl.dk eller på mobil 4212 0523. 

Bemærk venligst at mailadressen udelukkende skal bruges til spørgsmål til jobbet, og at ansøgninger skal uploades via vores rekrutteringssystem.