#teamlidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal Gemte stillinger

Arbejdet i butikken

2022_BA-hero

Du er vigtig for, at vi når vores fælles mål om at blive danskernes førstevalg

Du er nemlig vores ansigt udadtil og dit daglige arbejde i butikken kommer til at få en stor betydning for, at vi får skabt kundeoplevelser, som giver kunderne lyst til at handle hos os igen.

Onboarding_hus
Onboarding_friskhed
Onboarding_renlighed
Onboarding_venlighed
Onboarding_varer
Onboarding_lønsomhed

4+1 søjler

Vi har fem grundlæggende principper for, hvordan vi arbejder i vores butikker. Vi kalder dem for 4+1 søjler.

Helt enkelt så handler de fem principper om, at vi sikrer den gode kundeoplevelse ved at:

(Klik på pilene for at læse videre)

 

Friskhed

At vores varer i butikken altid er friske og af bedste kvalitet.

Vi får for eksempel leveret friske forsyninger til butikkerne hver eneste dag, og vi tjekker friskhed én gang i timen 

Renlighed

At vi har rene og ryddelige butikker - både indenfor og udenfor.

Venlighed

At vi altid yder en venlig og hurtig service til vores kunder.

Vi åbner for eksempel altid en ny kasse, når kunde nr. 3 stiller sig i køen

Varetilgængelighed

At kunderne kan få de varer, som de efterspørger, hvilket betyder, at vi altid har de rette varer og i rette mængder i butikken.

Lønsomhed

At vores arbejde altid betaler sig, så vi sikrer, at vi tjener penge på dé ting, som vi gør.

De forskellige arbejdsopgaver i butikken

Det er er ikke nemt at levere de bedste varer til så gode priser, som vi gør; det kræver sans for detaljen og optimale forretningsgange. Og den del er der styr på hos os. Derfor har vi nogle fastlagte arbejdsgange og koncepter for, hvordan vi arbejder i de forskellige områder i butikken, som du vil lære mere om under din oplæring.

Arbejdsopgaver

2023_BA-content-teaser

Arbejdet i kassen

Når du kommer i gang med arbejdet ved kassen, kommer du til at lære mere om de forskellige funktioner og opgaver i forbindelse med kassearbejdet. Du vil lære, hvordan vi ekspederer vores kunder, hvordan vores Lidl Plus app fungerer, og hvordan vi håndterer penge i kassen og forskellige typer af kundehenvendelser.

2022_Timeline_vareopfyldning

Vareopfyldning

Det lyder måske som en nem opgave at fylde varer op – alligevel er der en række principper for vareopfyldning, som er vigtige at følge. I din oplæring vil du bl.a. lære, hvordan vi præsenterer vores varer, så vi sikrer et optimalt salg.

2022_Onboarding_rengøring

Rengøring og affaldssortering

Vi tilbyder altid vores kunder rene og ryddelige butikker. Derfor er rengøring og affaldshåndtering centrale opgaver i butiksdriften for at vi får skabt gode kundeoplevelser. Du vil under din oplæring blandt andet lære, hvordan vi kører med ”Berta”, som vasker vores gulve, hvordan pappresseren fungerer, og hvordan vi håndterer butikkens afskrivninger og affald korrekt, så alt altid står snorlige.

2023_Timeline_Sophia-FG

Frugt og grønt

Vi får leveret frisk frugt og grønt hver eneste dag til butikken. Du vil under din oplæring lære mere om vores friskhedskoncept, og hvordan vi løbende kontrollerer og sikrer kvalitet og friskhed i frugt og grønt afdelingen – i hele butikkens åbningstid.

2022_Timeline_Bake-off

Bake off

Vi tilbyder vores kunder friskbagt bagværk af høj kvalitet til en pris, der betaler sig. Vi bager som udgangspunkt frisk bake off i butikken 3 gange om dagen, og du vil under din oplæring blandt andet lære, hvordan du følger et bageskema og andre procedurer i bake off’en.

Timeline_nonfood

Nonfood

Nonfood er den betegnelse, vi bruger for varer, som ikke er dagligvarer. I nonfood området er der et stort udvalg af kampagnevarer indenfor bl.a. husholdning, børn, hus og have og tekstil, som skiftes to gange om ugen. Det er vigtigt, at vores nonfood står skarpt og ser pæn ud hele dagen. Du vil under din oplæring bl.a. lære, hvordan vi ”trimmer” (det betyder, at vi rydder op) og håndterer nedmærkning og returvarer til lageret.

Store Manager

"PL-hva' for noget-U?"

Som ny i butikken er der mange nye udryk, som kan være svære at finde hoved og hale i. Derfor kan du med fordel lære nogle af dem allerede inden din første arbejdsdag ved at klikke igennem vores Lidl-ordbog.

"A Lidl ordbog"