Arbejdet i butikken
Du er vigtig for, at vi når vores fælles mål om at blive danskernes førstevalg
Du er nemlig vores ansigt udadtil og dit daglige arbejde i butikken kommer til at få en stor betydning for, at vi får skabt kundeoplevelser, som giver kunderne lyst til at handle hos os igen.
De forskellige arbejdsopgaver i butikken
Det er er ikke nemt at levere de bedste varer til så gode priser, som vi gør; det kræver sans for detaljen og optimale forretningsgange. Og den del er der styr på hos os. Derfor har vi nogle fastlagte arbejdsgange og koncepter for, hvordan vi arbejder i de forskellige områder i butikken, som du vil lære mere om under din oplæring.
Arbejdsopgaver
Arbejdet i kassen
Når du kommer i gang med arbejdet ved kassen, kommer du til at lære mere om de forskellige funktioner og opgaver i forbindelse med kassearbejdet. Du vil lære, hvordan vi ekspederer vores kunder, hvordan vores Lidl Plus app fungerer, og hvordan vi håndterer penge i kassen og forskellige typer af kundehenvendelser.
Vareopfyldning
Det lyder måske som en nem opgave at fylde varer op – alligevel er der en række principper for vareopfyldning, som er vigtige at følge. I din oplæring vil du bl.a. lære, hvordan vi præsenterer vores varer, så vi sikrer et optimalt salg.
Rengøring og affaldssortering
Vi tilbyder altid vores kunder rene og ryddelige butikker. Derfor er rengøring og affaldshåndtering centrale opgaver i butiksdriften for at vi får skabt gode kundeoplevelser. Du vil under din oplæring blandt andet lære, hvordan vi kører med ”Berta”, som vasker vores gulve, hvordan pappresseren fungerer, og hvordan vi håndterer butikkens afskrivninger og affald korrekt, så alt altid står snorlige.
Frugt og grønt
Vi får leveret frisk frugt og grønt hver eneste dag til butikken. Du vil under din oplæring lære mere om vores friskhedskoncept, og hvordan vi løbende kontrollerer og sikrer kvalitet og friskhed i frugt og grønt afdelingen – i hele butikkens åbningstid.
Bake off
Vi tilbyder vores kunder friskbagt bagværk af høj kvalitet til en pris, der betaler sig. Vi bager som udgangspunkt frisk bake off i butikken 3 gange om dagen, og du vil under din oplæring blandt andet lære, hvordan du følger et bageskema og andre procedurer i bake off’en.
Nonfood
Nonfood er den betegnelse, vi bruger for varer, som ikke er dagligvarer. I nonfood området er der et stort udvalg af kampagnevarer indenfor bl.a. husholdning, børn, hus og have og tekstil, som skiftes to gange om ugen. Det er vigtigt, at vores nonfood står skarpt og ser pæn ud hele dagen. Du vil under din oplæring bl.a. lære, hvordan vi ”trimmer” (det betyder, at vi rydder op) og håndterer nedmærkning og returvarer til lageret.