Regnskab
Regnskab, Finans og Tax
Vores Finance-afdeling er opdelt i fire forskellige teams: Regnskab, Finans, Tax og Varebogholderiet. Som medarbejder i et af disse teams har du en bred berøringsflade med Lidls andre afdelinger i Danmark, såvel som med vores internationale hovedkontor i Tyskland. Regnskab, Finans og Tax er overordnet ansvarlige for årsafslutningen, finansiering og skattesager i Lidl Danmark.
Regnskabsteamet er ansvarlig for kreditor- og anslægsbogholderi, herunder vedligeholdelse af stamdata samt bogføring af regninger. Som følge heraf har teamet en bred kontaktflade til resten af organisationen. Ligesom teamet er i kontakt med de forskellige afdelinger vedrørende godkendelse af regninger. Teamet har også et overordnet ansvar i forbindelse med årsafslutningen.
Finansteamet er ansvarlig for at sikre håndtering af Lidl Danmarks cash flow, intern og ekstern finansiering, gennemførsel af betalinger, koordinering af likviditet og samarbejde med finansielle partnere. Gennem disse ansvarsområder samarbejder teamet tæt med andre afdelinger i Lidl Danmark som eksempelvis vores Byg & Ejendomsafdeling, IT og HR.
Finans er desuden ansvarlig for Lidl Danmarks debitorbogholderi, der står for udgående fakturering til diverse samarbejdspartnere.
I finans arbejder vi på vedvarende udvikling og forbedring af processer og værdsætter nysgerrige og læringsvillige kollegaer med en god forståelse for regnskab. Som medarbejder i finans bliver man del af et dygtigt, ambitiøst og resultatorienteret team.
Varebogholderiet arbejder hovedsageligt med vores vareleverandører. En stor del af arbejdet består af afklaringen af fakturaer, hvor vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer fra Indkøb og Logistik.
Vores kollegaer i Tax er ansvarlige for alle skattemæssige opgaver, herunder beregning af selskabsskat i periode- og årsregnskaber, ansvarlig for Transfer Pricing Dokumentation, kvalitetskontrol af korrekt beregning af punktafgifter, og sparringspartner i forhold til energiafgifter, moms og så videre. Tax sikrer desuden korrekt beregning og afregning af afgifter til myndighederne.
Fælles for alle fire teams er, at vi løbende arbejder med forskellige projekter, både i og på tværs af teams og afdelinger, hvor nogle af de gennemgående temaer er digitalisering og automatisering af processer. Afdelingens teams er tæt forbundet, og der er god mulighed for at arbejde på tværs af de forskellige teams, samt søge nye udfordringer i et af de andre teams.
Hvis du har lyst til at arbejde i en afdeling, som vægter samarbejde, faglig sparring og socialt sammenhold højt, og hvor man dagligt møder nye udfordringer, så er vi den rette afdeling for dig!