Mød Christine, Graduate i Marketing
Christine – International Graduate i Marketing
Christine startede som International Graduate i Marketing i august 2022 og har en cand.merc Marketing fra Aarhus BSS. Hun er åben, kreativ og nysgerrig. Derudover er hun vant til en hverdag i højt tempo, hvor hun bl.a. renoverer hus og kaster sig ud i spændende DIY-projekter. Derfor var stillingen som Graduate det perfekte match til hende:
”Jeg holder af en travl hverdag og har derfor altid haft en stor interesse for detailbranchen. Af samme årsag synes jeg, at graduate-stillingen hos Lidl lød enormt spændende og som en mulighed for at udvikle mig i en branche med fart på”.
En karrieretrappe
Helt fra starten af sit studie, har Christine haft en drøm om at være involveret i store marketing-projekter. En drøm som hun kunne realisere gennem sin stilling som Graduate. Men det er ikke kun erfaring inden for projektledelse af marketing-projekter, som hun opnår på de 18 måneder, graduate-forløbet varer. Forløbet byder nemlig på indsigt, der rækker langt udover Marketingafdelingen gennem fire rotationer:
”En graduate-stilling hos Lidl er på mange måder en stor mulighed for at udvikle sig karrieremæssigt, da man på kort tid får meget praktisk erfaring og viden fra arbejdet igennem de forskellige rotationer. Med andre ord er det en unik mulighed for at udvikle sine kompetencer, som vil kunne gøre stor gavn i ens arbejde fremadrettet”.
Fokus på fremtiden
Christine er særligt taknemmelig for de rotationer, som graduate-forløbet er bygget op omkring. Det skyldes, at hun får en helt særlig indsigt i hele organisationen og snitfladerne til marketingafdelingen, som hun i fremtiden kan drage nytte af. Rotationerne foregår nemlig ikke kun på tværs af afdelingerne i Lidl Danmark. Hun skal også bruge 3 måneder på det internationale hovedkontor i Sydtyskland, hvor hun vil opnå erfaring med organisationen fra et helt nyt perspektiv. Derved bidrager rotationerne til, at hun får et unikt netværk på tværs af hele virksomheden – et netværk som i fremtiden vil gøre hende til en superstærk projektleder i marketingafdelingen:
”Jeg glæder mig og ser personligt frem til hver rotation, da jeg ser det som en unik mulighed for at udvikle min forståelse og kompetencer indenfor mit fremtidige arbejde i marketingsafdelingen, og at jeg på sigt kan være med til at gøre mit arbejde hos Lidl endnu bedre. Jeg ser samtidig meget frem til forløbet i Tyskland, da jeg forventer at det vil give mig et større kendskab til de internationale processer og sammenhænge og derved få en endnu bedre føling med Lidls kerneidentitet”.