Du lykkes i Lidl
Se ledige stillinger Log ind på ansøgerportal

Mød Camilla, District Manager

Bliv District Manager i Lidl
Camilla Baastrup Hero

Mød vores kollega Camilla, som startede sin Lidl-karriere som District Manager i Aalborg direkte efter studiet.

Hvordan startede din Lidl-karriere?

Jeg er uddannet på Aalborg Universitet, hvor jeg har taget en kandidat i Organisation og Strategi. Jeg søgte stillingen allerede inden jeg skrev speciale og dimitterede, så det er mit første fuldtidsjob. Da jeg startede i Lidl havde jeg ni måneders indarbejdning, hvor jeg var igennem alt fra at sidde i kassen til hvordan man bestyrer egen butik. Undervejs var jeg også ude at køre med flere af mine kommende kollegaer for at få en forståelse af jobbet samt en relation til dem. Det er første gang jeg arbejder i detail, og det er en rigtig god oplevelse og en spændende branche, hvor der sker så mange ting hele tiden.

Hvad indebærer din rolle som District Manager?

Mine opgaver indebærer blandt andet at supportere og sparre med butikschefer omkring de udfordringer, de oplever, hvad end det er personale- eller forretningsmæssigt. Jeg bistår butikscheferne i en række HR-opgaver, såsom rekruttering, udvikling, fastholdelse og afvikling. Så hverdagen spænder bredt og er derfor afhængig af, hvilke udfordringer, vi har lige nu og her, som kan ændre sig fra dag til dag.

I min hverdag befinder jeg mig primært i butikkerne - sammen med medarbejderne, så jeg er til stede hvor det rører sig.

Hvad synes du om Lidl som arbejdsgiver?

Jeg synes, at Lidl er en meget attraktiv arbejdsgiver, i og med at vi i Lidl har store ambitioner og mange muligheder for vores medarbejdere. Jeg kan godt lide, at der er forventninger til os og at disse er klare. Det er nemlig ret tydeligt, om vi lykkedes eller ej, samt hvor vi kan forbedre os gennem vores nøgletal og månedlige møder. Trods Lidl er en stor koncern er vi hurtige og agile i forhold til forandringer, og det trives jeg godt i. 

Hvilke kvaliteter har du brug for, for at udføre dit job?

Jeg synes, at jobbet er meget fleksibelt, men det kræver samtidig også fleksibilitet fra mig. Det er også vigtigt, at jeg kan skabe en god struktur for at nå i mål med mine deadlines. Der er mange ting, som skifter fra dag til dag, så man skal også være omstillingsparat.

Og så er det helt klart behjælpeligt, hvis du er god til mennesker. Man skal kunne sætte sig ind i hver butiks, og dets medarbejderes, udfordringer. Det er vigtigt, at de føler, at de er en del af et team - også i distriktet. Det kan være svært at skabe et fællesskab over et stort område, men det er det, der blandt andet også er min rolle. Vi skal hjælpe hinanden - trods distancen. Jeg går meget op i, at vi i vores distrikt føler os som en del af et større fællesskab.

Camilla Baastrup image

Er der muligheder for udvikling?

Der er mange muligheder for karriereudvikling i Lidl. Det betyder meget for mig at kunne bistå i mine medarbejderes udvikling og støtte dem i, at de kan indfri deres ambitioner. Eksempelvis har jeg senest sendt en butikschef videre på vores interne District Manager-trainee forløb. Jobbet indebærer nemlig også, at vi sikrer en pipeline netop, hvis medarbejdere skal på nye rejser - hvad end det er internt eller eksternt.  

Et andet eksempel er fra sidste år, hvor jeg havde en dygtig medarbejder, der blev souschef som 19-årig og indstillet til vores butikschef-trainee forløb som 20-årig. For mig er ens alder eller anciennitet ikke afgørende for ens udvikling. Det er alene ens kompetencer og engagement. Udvikling er også noget, jeg selv snakker meget med min leder om; hvordan jeg kan blive en bedre leder og hvilke muligheder, der er for mig.

Hvad er det bedste ved at arbejde i Lidl?

Det jeg godt kan lide ved mit arbejde, det er, at jeg selv kan være med til at strukturere min hverdag og har medbestemmelse. Jeg føler mig også hørt, hvis jeg har nogle udfordringer eller hvis jeg har nogle ideer til forbedringer. Det er også det, jeg prøver at praktisere den anden vej rundt - at mine medarbejdere ved, at de er - og kan være - med til at gøre en forskel, og at de føler sig hørt. 

Har noget overrasket dig ved at arbejde for Lidl?

Mit arbejde er mere omskifteligt, end jeg havde regnet med. Ligesom vores fokus kan flytte hurtigt, så skal vi som District Managers også være meget omstillingsparate. Butiksdriften var også mere omfattende, end jeg først troede. Så jeg har så meget respekt for butiksarbejdet. 

Jeg er meget stolt af mine medarbejdere, fordi de gør en kæmpe indsats, og de er altid behjælpelige. Det har også overrasket mig meget. Vi har en stor gejst i virksomheden, og er der behov for hjælp, så skal man bare sige til. 

Jeg er også blevet overrasket over, hvor mange karrieremuligheder, der er i Lidl, samt hvor mange måder man kan komme til samme mål.

Hvad ville du sige til nogen, der tænker på at blive en del af Lidl?

Jeg vil sige kom i gang. Hvis man er klar på omskiftelighed og man er omstillingsparat, så synes jeg bestemt, at man skal prøve det. Jeg synes selv, at det er rigtig fedt og jeg trives godt i det. Jeg kunne måske godt komme til at kede mig, hvis ikke det var så omskifteligt, så det vil jeg bestemt anbefale.

Der er også et fedt fællesskab ude i butikkerne og nogle steder er det ligesom en lille familie, man kommer ud til. Man bliver en del af noget, og det skal man som distriktschef også være interesseret i, fordi man bruger mange timer sammen, og vi er alle sammen på det samme hold. Det tænker jeg meget over, når jeg kommer rundt i butikkerne.

Hvilke tre ord vil du bruge til at beskrive Lidl?

Dynamisk, kvalitetsbevidst og udviklingsorienteret.

Bliv en del af holdet

Vil du også have muligheden for at omsætte dine ambitioner til virkelighed?

Se ledige District Manager stillinger